Idé

Starteriet

Fordi iværksætteri er det fedeste i verden

Facebook

Din idé er selvfølgelig super fed, men har du tjekket om du egentlig opfylder et behov eller løser et reelt problem hos din målgruppe?

Hvis du har fået en god idé, og du efterfølgende finder ud af, at der allerede findes noget lignende derude, så frygt ej!

Selvom der er andre udbydere, så kan der stadig være plads til dig. Tænk over hvordan din idé kan opfylde et behov på en anden, bedre, nemmere og billigere måde! Eller fokuser på hvordan du kan markedsføre dig bedre end konkurrenterne. Mulighederne er mange.

Hvem er dine kunder?

Du skal kende din målgruppe, og du skal kende dem tidligt i din opstart, det er trods alt dem, der skal købe dit produkt.
Hvis du tidligt finder ud af hvem din målgruppe er, kan du nemmere tilpasse dit produkt og din markedsføring.

Du kan bl.a. definere din målgruppe ud fra:

• Køn
• Alder
• Geografisk placering
• Forbrug
• Stilling
• Interesser

Kundernes behov

Når du har fundet målgruppen, så vent ikke et sekund med at ringe ud til nogle af dine potentielle kunder – De kan nemlig give dig en fornemmelse om din idé opfylder et behov hos dem.

Skriv din idé ned, kort og præcist! De bedste idéer kan ofte formuleres meget kort og enkelt, hvilket også gør det nemmere, når du skal pitche din idé.

Går du og bakser med en idé men har brug for inputs fra andre? Måske endda helst andre iværksættere, som ved hvad der skal til?
I UngIværks facebookgruppe kan du sparre med andre iværksættere.

Ungiværk